کد خبر: ۸۴۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 03 May 2020

کشف و ضبط ۵۲۰ عدد پالت قاچاق در صومعه سرا

تابناک/ رئیس منابع طبیعی صومعه سرا گفت: با هوشیاری ماموران یگان حفاظت این اداره ۵۲۰ عدد پالت قاچاق از گونه توسکای سوزنی برگ در این شهرستان کشف و ضبط شد.

فرزین دلسوز در گفت وگو با ایسنا، از کشف و ضبط ۵۲۰ عدد پالت قاچاق در شهرستان صومعه سرا خبر داد و اظهار کرد: این تعداد پالت قاچاق با یک دستگاه تریلی از یکی از شهرستان های غرب استان گیلان به طرف شهرستان صومعه سرا در حال حمل بود.

وی افزود: این محموله چوب قاچاق طی گشت تلفیقی نیروی انتظامی و ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان صومعه سرا کشف و ضبط شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه سرا از دستگیری دو متخلف به همراه محموله قاچاق و معرفی آنان به مراجع قضایی خبر داد و تصریح کرد: پالت های قاچاق از گونه توسکای سوزنی برگ به ارزش ۳۶ میلیون تومان است.

دلسوز اضافه کرد: با هرگونه اقدام قطع درخت در عرصه‌های منابع طبیعی به شدت برخورد خواهد شد. همچنین حمل و نقل محموله‌های چوب باید با مجوز اداره کل منابع طبیعی استان باشد و حمل آن بدون مجوز قاچاق محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۲۰ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی ملی است، گفت: از آغاز سال جاری تاکنون ۲۰ فقره قاچاق چوب داشتیم.

رئیس منابع طبیعی صومعه سرا این شهرستان را دارای ۳۸۳ هزار و ۳۳۰ هکتار اراضی مستثنیات و ۴۶۰ هکتار اراضی جنگلی دانست و خاطرنشان کرد: طی مدت مذکور ۵۰۰۰ مترمربع رفع تصرف، کشف و ضبط ۱۱ فقره چوب قاچاق بدون صاحب و یک فقره آتش سوزی جنگل داشتیم و متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دلسوز، با بیان اینکه برای قطع درختان باغی و جنگلی دریافت مجوز قطع از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان الزامی است، یادآور شد: از مردم و دوستداران طبیعت تقاضا داریم تا در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی به وسیله افراد سودجو و فرصت طلب مراتب را با شماره تلفن ۴۴۳۲۵۰۲۰ به اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان برسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار